4 Replies Latest reply on Oct 14, 2013 12:19 AM by VicenteMedeiros

Filemaker pro 11 advanced language

RenatoRodrigues

Title

Filemaker pro 11 advanced language

Hello, 

I am using filemaker pro 11 advanced in English. I have haven't found any way to translate it to my mac osx snow leopard's system language which is Brazillian Portuguese.

Does filemaker support portuguese? If yes how can I use it as the default language?

Thank you.

• 1. Re: Filemaker pro 11 advanced language
          juancardona

Los idiomas posibles pra FileMaker Pro 11 Advanced son
          Holandés
          Inglés
          Francés
          Alemán
          Italiano
          Japonés
          Español
          Sueco
          Chino

• 2. Re: Filemaker pro 11 advanced language
            juancardona

Para cambiar el idioma yo uso una aplicación llamada Language Switcher

• 3. Re: Filemaker pro 11 advanced language
              rs2.pt

Infelizmente nao tem em portugues, o que é chato pois para o cliente que usa a aplicação final, se não estiver confortavel com ingles por exemplo,  temos de replicar botoes de navegacao, mensagens de erro, etc. Basicamente temos um trabalho adicional que poderia ser desnecessário.

Pelo menos poderiamos ter as funcionalidades basicas em Portugues.

en:
                   "Unfortunately do not have in Portuguese, which is annoying because for the client that uses the solution at the end, if he is not comfortable with English for example, we need to replicate the navigation buttons, error messages, etc.. Basically we have additional work that might be unnecessary.

At least we could have basic functionality in Portuguese."

• 4. Re: Filemaker pro 11 advanced language
                VicenteMedeiros

http://forums.filemaker.com/posts/e654f9c15b

Alá, amigos como não tenho recebido muitos contatos, gostaria de saber se a ideia de criarmos o Blog do FileMaker vai ajudar ou não a comunidade, pois a ferramenta que estou usando no site é o JomSocial uma feramente paga que tenho certeza que vai nos ajudar a aproximar cada vez mais, pois ela possui uma estrutura para trocarmos informações e ate mesmo arquivos e tirar duvidas.

Espero o apoio dos amigos para que possamos criar uma rede da lingua portuguesa.

http://blogdofilemaker.com.br/

-- 

Vicente MEDEIROS

Diretor de Planejamento Estratégico

(32) 3214-9218 - (32) 8800-0000

vicentemedeiros@me.com

TRANSFORMANDO PROBLEMAS EM SOLUÇÕES E SOLUÇÕES EM OPORTUNIDADES.