4 Replies Latest reply on Sep 10, 2016 10:23 AM by Markus Schneider

Absturz nach Bildverknüpfungen

skyquet

Hallo Community,

Ich habe folgendes Problem:

Wenn ich in meiner Bilddatenbank Fotos (ca. 7000) verknüpfe funktioniert dies zwar, Filemaker stürzt dann aber beim Suchen eines Datensatzes oder beim durchklicken der Datensätze ab ab, bzw. gibt keine Rückmeldung. Die Fotots sind nur als Verknüpfung in die Datenbank eingearbeitet, um die Größe der Datenbank klein zu halten. Ohne Fotos tritt kein Problem auf.

Bereits ausgeschlossen habe ich Inkompatibilitätsprobleme mit Virenprogrammen oder Plug-Ins, auch eine Neuinstallation (sowohl Filemaker 64- oder 32- bit Versionen haben das Problem nicht behoben. Außerdem werden die Weiter- und Zurück-Pfeile, sowiie der blaue Kreis zum durchscrollen der Datensätze ausgefranst angezeigt. Vielleicht kann mir ja hier hier jemand weiterhelfen.

Zu den Systemvorraussetzungen:

Ich nutze ein Lenovo ThinkPad, i5-Prozessor, Win 7 Prof. 64-bit, 8 GB Ram und Filemaker Pro 15.

Auf älteren Rechnern funktioniert es problemlos, sollte daher eigentlich nicht an den Systemvorraussetzungen liegen.

Schonmal vielen Dank für Lösungsvorschläge

• 1. Re: Absturz nach Bildverknüpfungen
          Johan Hedman

First, you should get a FileMaker Server to host your solution and have all files included in the database, not saved as linked data. That would make it so more secure and more optimised. It would most probably solve your problem too

Finding someone that can host your solution, have a look at a FileMaker Platinum Business Partner that have certified developers in your area

FileMaker Business Alliance and Business Technology | FileMaker

• 2. Re: Absturz nach Bildverknüpfungen
            alangodfrey

I'm with the OP on this.  If I read correctly that the photos are 'Stored by reference only' then we do this many times, with a lot of photos (and other files), and we have no problem at all, so it should work.

The answer to 'buy Server' is becoming a real standard response here, and coupled with the reduction in peer-to-peer sharing to 5 totally killed a whole business sector for us.  No-one wants to buy a system that allows only 5 sharing then they get hit with a huge bill when a 6th enthusiastic person comes along.  (Presuming that the solution works, which so far it always has.)  The standard response from our potential customers now is 'Sounds very like bait-and-switch.  If it's going to have that sudden jump just when we prove it works, I think we'll go with a solution from one of the Big Boys, thanks."  No business for us; no licenses for FM.

skyquet: are you sure it isn't a network issue?  Wired ethernet connection?  Direct to the router?  What happens if you attach the same very small image to each of the 7000 records?

• 3. Re: Absturz nach Bildverknüpfungen
              FileKraft

Schlage vor unter FileMaker Präferenzen mehr Speicher zuweisen falls noch nicht probiert.

• 4. Re: Absturz nach Bildverknüpfungen
                Markus Schneider

Das heisst: Die identische Loesung funktioniert auf einem aelteren Rechner ohne Abstuerze?

-> auch mit FM15?

-> was haben die als OS, wieviel Ram?