3 Replies Latest reply on Sep 26, 2016 8:24 AM by David Moyer

Valorizza lista

luanaf

Ciao

sto riscontrando un problema. Ho una tabella con due colonne, nella prima c'è un codice nella seconda ci può essere un nome oppure la cella vuota.

In una schermata devo creare una lista che mi riporti SOLO i valori della seconda colonna.

Ho quindi creato un campo vuoto che ho valorizzato come lista. La lista prende i valori dalla seconda colonna.

Problema: alcuni valori della seconda colonna mi vengono riportati altri (la magior parte) non vengono mostrati, inoltre la lista termina con un "?" che non è contenuto in nessun campo.

Allego un esempio, a sinistra quello che vedo quando filtro e a destra una selezione della seconda colonna che contiene molti valori.

Grazie

• 1. Re: Valorizza lista
          luanaf

Hello

I'm having a problem. I have a table with two columns, in the first there is a code in the second there can be a name or the empty cell.

In a screen I have to create a list that brings me ONLY the values of the second column.

I then created a vacuum field that I valued as a list. The list takes the values from the second column.

Problem: Some values of the second column are reported to me the other (the larger part) are not shown, also the list ends with a "?" that is not contained in any field.

I attach an example, I left what I see when the filter and on the right a selection of the second column that contains many values

• 2. Re: Valorizza lista
            David Moyer

Ciao,

Please examine the rows between 49er and PANAMA, inspecting for bad data - or data missing from the first column used in your value list.

• 3. Re: Valorizza lista
              David Moyer

I learned Italian just long enough to answer ...

Si prega di esaminare le righe tra 49er e Panama, il controllo per dati non validi - o dati mancanti dalla prima colonna utilizzato nella lista valori.