1 Reply Latest reply on Sep 30, 2016 10:02 AM by Johan Hedman

Creare Formato Visualizza Categorie e Sottocategorie

areafm

Ciao a tutti,

vorrei sapere come posso creare un formato nel quale posso visualizzare i due portali:

In un portale le categorie del livello superiore e cliccando sulla relativa riga del porta mi visualizzi le sue sottocategorie nel portale a fianco

Io ho creato una solo tabella "Categorie" con i seguenti campi:

Id cat

nome cat

tipo categoria

categoria collegata

ho inserito queste tre categorie

Schermata 2016-09-30 alle 18.35.58.png

E sotto la categoria con Id cat 22000003 c'è una sola categoria "scarpe" con Id cat 22000005

quindi nel formato vedo questo

Schermata 2016-09-30 alle 18.36.43.png  Schermata 2016-09-30 alle 18.36.32.png

Come posso far visualizzare le sottocategoria di "OUTLET" quando il record è attivo sul portale?

Grazie

Utilizzo FMpro 13 su Mac

Ciao

• 1. Re: Creare Formato Visualizza Categorie e Sottocategorie
          Johan Hedman

First create a Global Field

Then create a relationship from the Global Field to your second portal Table Occurrence

Then create a button in your first portal. The button should Set Field (Your Global Field) to the ID from the first portal.

Since you then have a new relationship from that Global Field to your second portal, that portal will show only records related to that first record that you clicked on.

If you on other hand still want to see all records in the second portal, use Conditional Formatting on the field and see if Global Field is the same as ID from first Portal, then show maybe another background color to show users that this record is related to the other.

It could look something like this

Skärmavbild 2016-09-30 kl. 19.01.38.png

Then you click on one Category

Skärmavbild 2016-09-30 kl. 19.01.42.png

You can then see what you clicked on and that Categories Sub Categories appear in second portal