1 2 Previous Next 24 Replies Latest reply on Jun 15, 2017 4:16 AM by wimdecorte

kan de webpagina niet vinden

bbatechniek

Ik heb een interactieve container toegevoegd aan mijn artikelkaart lay-out waarin ik de gebruiksaanwijzing als pdf wil toevoegen. Het is de bedoeling dat we de pdf direct kunnen zien en door de pagina's kunnen scrollen als we een klant aan de telefoon hebben. In mijn FMP15 lokale testdatabase zie ik hier inderdaad de pdf met de mogelijkheid deze op te slaan, te printen, in te zoomen e.d. nu heb ik het veld in de live db toegevoegd en krijg ik de melding Kan de webpagina niet vinden. Ik werk met FMS15/ FMP 15, heb zelf FM15 Advanced, maar of ik nu een pdf van mijn harddisk invoer of van de server dit is de mededeling die ik krijg. Ik heb ook al het invoegen op verschillende manieren geprobeerd zoals via een script met de de stappen PDF invoegen, of via het menu Invoegen > PDF bestand, invoegen Bestand. maakt niet uit wat ik doe, dit is de enige melding die ik zie. Als ik met de rechtermuisknop klik op deze melding kan ik het bestand wel exporteren en wordt dan inderdaad het juiste pdf bestand geëxporteerd.  Snap er echt geen hout van wat er nu fout gaat. Heb al menig forum artikel helemaal gelezen en geprobeerd, maar het lukt me niet om het goed te krijgen. We werken met een Mac mini server waar FMS15 draait en Windows en Mac machines waar FMP15 op draait. Zowel op de Mac als op Windows is het bestand niet zichtbaar. Op de mac krijg ik helemaal niets te zien.

• 1. Re: kan de webpagina niet vinden
          karina

Hoi,

Heb je het vinkje bij "alleen een verwijzing opslaan" uitgezet?

Mac, Windows lokaal, en een Server gebruiken namelijk allemaal een ander bestandspad en dan kan de PDF niet worden gevonden.

Als je voor PDF invoegen kiest en je zet het vinkje uit, wordt de pdf in je FMdatabase opgeslagen.

Wil je toch liever een verwijzing naar het pdf  bestand wil zal je een calculatie moeten maken.

Screen Shot 2016-12-15 at 22.42.32.png

Laat even weten of het lukt.

Groetjes,

Karina

• 2. Re: kan de webpagina niet vinden
            user1654

Karina,

Merci pour le message mais je crois que vous l'avez prévu pour quelqu'un d'autre. Merci encore.

Regards,

DaveFox

• 3. Re: kan de webpagina niet vinden
              bbatechniek

Hoi Karina, dank voor jouw reactie! Ik wil het liefst de data extern opslaan, we hebben zo'n 6,5000 artikelen en bij veel hoort een gebruiksaanwijzing, etiket of schema. Maar ik heb inderdaad ook geprobeerd om de data in de db op te slaan, dat maakte helaas geen verschil. Jouw tip over de verschillende bestandspaden is denk ik wel een waardevolle. Als ik op de mac in de testdb op exact dezelfde wijze een pdf toevoeg, of die nu op mijn harde schijf of de netwerk drive staat, zie ik een keurig pdf venster met print en opslagmogelijkheid. zodra ik in de live db werk die op de server staat gaat het echter fout.

• 4. Re: kan de webpagina niet vinden
                bbatechniek

Hoi Karina,

Ik ben  nog steeds aan het stoeien met de pdf's. Ik heb de pdf bestanden nu in dezelfde map als de artikelfoto's gezet en in dezelfde db. Deze DB is gerelateerd aan de hoofddb d.m.v. het artikelnummer. De DB's staan allemaal op de MacMini server. De foto's van der artikelen zijn op alle pc's en mac's te zien, de gebruiksaanwijzing echter alleen op de pc/mac waar ik hem toevoeg. Op alle andere machines geeft hij aan dat hij het bestand niet kan vinden. Jij had het in je eerste reactie over een berekening. De berekeningen in FMP zijn voor mij een heel nieuwe stap. Kun jij een tip geven? Ik heb het vinkje bij "alleen een verwijzing opslaan"  uitgezet.

• 5. Re: kan de webpagina niet vinden
                  wimdecorte

Kun je een screenshot maken van de stappen die je volgt om een PDF toe te voegen?  Het klinkt namelijk heel erg zoals Karina zei, dat je "als reference only" gebruikt.

• 6. Re: kan de webpagina niet vinden
                    bbatechniek

Ha Wim, hierbij de screenshots

De foto die je op de artikelkaart ziet staat in dezelfde map en is wel zichtbaar.

• 7. Re: kan de webpagina niet vinden
                      karina

Hoi,

Ik heb een voorbeeld gemaakt.

Ga naar settings om het pad aan te passen en ga naar products om een pdf toe te voegen.

Je kan het pad ook in de brontabel neerzetten of gewoon direct in de berekening en in het script, maar in dit voorbeeld kan je het pad even zien.

Wij werken zelf anders, wij slaan de PDF bestanden in aparte filemaker filestore op.

Groetjes,

Karina

• 8. Re: kan de webpagina niet vinden
                        bbatechniek

Hoi Karina,

Dank voor jouw reactie. Klopt het dat ik het voorbeeld dat je hebt gemaakt niet kan zien? Wat bedoel je met aparte filemaker filestore? de Picture db waarin de foto's en gebruiksaanwijzingen staan bevat alleen afbeeldingen en pdf's en is via het artikelnummer gelinkt aan de brondb.

fijn dat je wilt helpen!

dank en groet,

Ellen

• 9. Re: kan de webpagina niet vinden
                          karina

Hoi Ellen,

Heb je zipbestandje gedownload?

In aparte filestore staan de bestanden in FileMaker, dat is eigenlijk alleen handig je ook FileMaker Server hebt.

Wij gebruiken dat onder andere voor de afbeeldingen in onze online customer web (Webdirect)

Heel mooi dat het via het artikelnummer is gelinked, dat voorbeeld zit ook in de voorbeeldfile.

groetjes

Karina

• 10. Re: kan de webpagina niet vinden
                            bbatechniek

Hoi Karina,

heb inmiddels het zipbestandje gevonden en gebruikt, snap nu wat je bedoelt Sorry, is allemaal nog vrij nieuw. Maar ik zit nu te denken, wij gebruiken ook FMserver, dit staat op onze macMini server geïnstalleerd. Binnen de BBA db hebben we 4 dbses die we gebruiken. Een daarvan is de Picture DB Is dat wat jij bedoelt met filestore?  Hier zou ik ook de pdf's kunnen/willen opslaan. Of wordt het programma daar erg veel trager door?

• 11. Re: kan de webpagina niet vinden
                              bbatechniek

Echt gaaf! dit werkt tenminste in jouw file. Maar ik snap nu dat ik beter 1 map kan maken voor alle gebruiksaanwijzingen als elke gebruiksaanwijzing in de map van het betreffende artikel. Ohh ben al weer een heel stuk verder, dank je wel (Y)

• 12. Re: kan de webpagina niet vinden
                                karina

Hoi,

Ik denk dat je picture DB inderdaad is wat ik bedoel.

Gebruiken jullie die ook voor je webshop?

Elke gebruiksaanwijzing in de map van het desbetreffende artikel gaat ook, echter de gebruiksaanwijzing moet dan wel een vooraf bepaalde naam hebben.

bijvoorbeeld

/data/artikelen/12345/gebruikersaanwijzing.pdf

Bij het uploaden van een pdf kan je er ook voor zorgen dat de PDF de juiste naam krijgt.

P.s. nooit geweten dat FileMaker server ook op een mac mini draait  

Groetjes,

Karina

• 13. Re: kan de webpagina niet vinden
                                  bbatechniek

Hoi Karina,

Wij werken al sinds 2009 met FMS op MacMini. Maar omdat er ook een aantal windows machines draaien is het soms een "lastige" combi. Onze artikelfoto's en documenten hebben allemaal dezelfde naam opbouw. artnr_volgnr_omschrijving.extensie Zit op het moment nog wel te stoeien met jouw oplossing in onze omgeving, iedere keer zijn er kleine flitsen van herkenning, maar helemaal ben ik er nog niet. Maar dat gaat me lukken. Heb vandaag ook na lang puzzelen de accessoires optie toegevoegd aan de artikelkaart. (met omschrijving en foto ) Knipsel.JPG

• 14. Re: kan de webpagina niet vinden
                                    bbatechniek

Ha Karina, sorry het lukt me nog steeds niet. Eigenlijk wil ik de pdf's net zo als de afbeeldingen dat werkt perfect. Op de server hebben we een map Foto's daarin staan mappen en submappen.

De submappen hebben als naam een artikelnummer (zie hierboven bijv. 57003). Hiervandaan voeg ik een foto toe. Deze wordt dan opgeslagen in de Picture Base. Als ik nu het script voor het invoegen van de afbeelding kopieer en wijzig dat er geen afbeelding maar een pdf ingevoegd wordt (via de script stappen) zou het met mijn boerenverstand toch moeten werken? maar ik zie de pdf alleen maar op mijn windows machine als ik verwijzing naar aanvink. Zodra ik dat vinkje weglaat krijg ik een melding dat de website niet gevonden kan worden. Als Verwijzing naar aanvink zie ik de pdf perfect op mijn windows machine, maar niet op een andere (zowel mac als windows) Als ik een pdf toevoeg op mijn mac met Verwijzing naar, zie ik hem daar perfect maar niet op de andere machines... voel me heel erg dom, maar het lukt me nog steeds niet.

Groetjes Ellen

1 2 Previous Next