AnsweredAssumed Answered

Assurance for my client

Question asked by nedeo on Oct 5, 2013
Latest reply on Oct 7, 2013 by RubenVanDenBoogaard

From time to time I get to work on a big project as an independent FileMaker developer. For the first time in my career I'm teaming up with another independent developer, because the project is too big to handle just by myself. The only obstacle that stands in the way right now, is that my client requires some form of assurance, so that the project will be completed and supported, even when we are not be able to.

What I always do with every project, is to make sure there is proper technical documentation. Projects are always well structured and accommodated with instructions and additional information for the developer. I make sure that the details of the project are clear to anyone may take over from me in the future. Often I get hired to continue development of the FileMaker solutions I've built in the past. When that's the case, it doesn't take me much effort to continue where I left off, even when I don't remember the specifics of the solution. In this situation however, my client states that it's not enough. Someone needs to be able to take over the project in case we are not able to and provide this in writing.

Two questions: What are my best options to accommodate my client and provide some assurance? Which organization or person might be able to help out?

—— Dutch version below ——

Zekerheid voor mijn opdrachtgever

Als ZZP-er heb ik van tijd tot tijd een grote opdracht in de ICT. Nu sta ik voor het eerst samen met een andere ZZP-er op het punt een grote opdracht binnen te slepen. Deze ZZP-er komt in beeld, omdat de opdracht te groot is voor mij alleen. Het enige obstakel is dat de opdrachtgever een borging wil, de zekerheid dat het project voltooid en ondersteund wordt, ook wanneer wij om wat voor reden weg zouden vallen.

Wat ik sowieso bij iedere opdracht doe, is zorgen voor goede technische documentatie van het project. Projecten altijd gestructureerd opbouwen en voorzien van instructies en aanvullende informatie. Verder houd ik er rekening mee dat er voor een opvolger duidelijkheid moet zijn. Vaak is het zo dat ik na een lange tijd opnieuw voor dezelfde software oplossing word ingehuurd. Dan kost het weinig moeite om de draad op te pakken. Voor mijn opdrachtgever is dit in deze situatie echter niet voldoende.

Twee vragen: Wat zijn mijn opties om een bepaalde mate van zekerheid te bieden? Welke organisatie of wie zou mij hierin van dienst kunnen zijn?

Outcomes