1 Reply Latest reply on Mar 5, 2014 11:31 AM by wimdecorte

Connection À distance

joelle

Bonjour à tous, je suis nouvelle ici et nouvelle utilisatrice de Filemaker pro 13.

Donc j'ai une petite question concernant la connection à distance, j'explique : mon patron qui est en voyage d'affaire à l'extérieur aimerait pouvoir avoir accès à la base de données Filemaker avec son ordinateur portable à l'hotel ou il loge.

Quelle est la marche à suivre pour lui donner accès à la base de données qui est sur mon ordinateur au bureau..( à noter que mon ordi au bureau sert de réseau, je le laisse tjrs ouvert )

Merci de votre aide :-)

Joelle

• 1. Re: Connection à distance
          wimdecorte

Bonour Joelle, allow me to respond in English.

The main thing would be to set up the router/firewall on the office network to forward all traffic on port 5003 to your computer.

Problem is going to be however is that your computer is just a workstation and probably gets a new IP address from time to time.  The port forwarding is going to fail when your machine gets a new IP address.

If the business solution is important you should look into buying FileMaker Server and setting it up on a server machine that has a static IP address.  That way you can your boss can access it at all times.