0 Replies Latest reply on Jun 8, 2015 2:04 PM by elisat

Help tweaking "Event Management" Template / Aide dans l'adaptation de la solution intégrée "Gestion des événements"

elisat

(Français plus bas )

Hi,

I'm just starting with FileMaker ! I've tweaker the ready-made solution called "Event Management" to be able to use it as the customer database for the Education department of our small non-profit. I've managed to do almost everything I wanted, except for two things :

• In the "Event Details" screen, in the Collaborators panel, there's a small button at the right of each name that can take you to that contact's detailed contact view, or that can add it to the Contact database if it's not already in it. I wanted to add this functionality to our guest list in the Guests panel, so I copy-and-pasted it. I checked the button's script and there's nothing the references specifically to the Collaborator table, however, when I'm in the Guest panel, the button always takes you to the first collaborator's file, for every guest's name (for example, if the first collaborator is Jane Doe, then the button for guest #1 will lead to Jane Doe's file, the button for guest #2 as well, and so on). How can I change this ? I admit since I'm just starting I have some trouble grasping how the functions/scripts are made, and I don't understand what to change to make this button work in the Guest panel. In the relationships graph the tables (Guest + Contacts) seem related on the same basis than the Collaborators and Contacts table seem related.
      • Contacts added to the Collaborators list for each event seem to be added automatically to the guest list for each event. I would like to either :
        • make their name, phone number, etc, automatically appear as an entry in the Guest panel, so that I can update their attendance status, etc. (for now it seems to automatically be set to "Participant" (I don't know how to change that either), and I'd like to be able to change it to "teacher", or "organizer" or whatnot). How can I do this ?
        • delete this function. Where can I do this ?

Thank you so much ! This is a learning curve but I'm having fun !

I'm attaching my file for reference.

===============================================================================

Bonjour,

Je débute tout juste sur FileMaker ! J’ai adapté la solution pré-existante « Gestion des événements » pour pouvoir l’utiliser pour la base de données de clients du département de formation de notre petite OBNL. J’ai réussi à faire presque tout ce que je souhaitais comme modification, excepté deux choses :

- Dans la vue « Détails de l’événement », dans le volet des Collaborateurs, il y a un petit bouton à droite à côté des noms qui permet d’accéder à la fiche Contact du collaborateur ou d’ajouter un contact s’il n’est pas déjà dedans. Je voulais ajouter cette fonction aussi à la liste des noms dans « Invités », donc je l’ai copié et collé. J’ai vérifié le script du bouton et il n’y a rien qui fasse référence spécifiquement à la table Collaborateurs, cependant, pour une raison que j’ignore, sur le volet Invités, le bouton ne mène toujours qu’à la fiche du premier collaborateur indiqué dans le volet Collaborateurs, et ce, pour tous les noms des invités. Dans le volet Collaborateurs le bouton fonctionne très bien.

Qu’est-ce que je dois fonctionner pour que le bouton ait un comportement similaire, mais pour les noms des invités ? Dans le tableau des liens relationnels, tout semble relié.

- Les contacts que j’ajoute dans « Collaborateurs » semblent automatiquement être ajoutés aux invités de l’événement. J’aimerais soit :

a) voir leur nom etc s’afficher dans le volet Invités, afin que je puisse mettre à jour leur statut etc (pour l’instant il s’inscrit automatiquement à « Participant », et j’aimerais pouvoir changer cela pour « Professeur », « Organisateur » ou autre)

b) enlever cette fonction

Où puis-je faire ces modifications ?

Merci beaucoup !! FileMaker est nouveau pour moi donc j'apprends beaucoup mais j'ai du plaisir !

Je joins le fichier pour référence.