2 Replies Latest reply on Sep 29, 2014 6:13 AM by WernerHintze

Edit multiple records

WernerHintze

Title

Edit multiple records

I’m quite new to FieMaker (as my question probably shows). My question is this: Is it possible to edit a field in more tha one record? I mean: I would like to select in the table view some records and change the contents of one filed for alls these records. I can’t find any hint how to manage this in the help file and in the book I have here. I can’t believe that this is not possible, (Anayway: I find no way to select multiple records in the table view, which may mean...)

• 1. Re: Edit multiple records
          Markus Schneider

'replace field contents' (or similar, I don't have an english version here) from the 'records' menu lets You alter the contents of one field in the found-set

hth

• 2. Re: Edit multiple records
            WernerHintze

Ja, das hätte ich auch gedacht: »Feldinhalkte ersetzen«. Da gibt es aber zwei Probleme: 

1. Ich kann die Datensätze, bei denen das passieren soll, nicht auswählen, sondern sie müssen irgend einem Suchkriterium entsprechen, was ja nicht immer der Fall ist. (Das lässt sich mit einigen Verrenkungen aber noch lösen).

2. Der Menüeintrag ist nicht auswählbar. Es ist also anscheinend nicht möglich, das zu erledigen.

Seltsam mit den Datenbankprogrammen, die ich bisher verwendet habe, war das eine Aktion, die ohne jede Schwierigkeit erledigt werden konnte...